fredag 19 juli 2013

20130719, Järpen.



20130719, Järpen. 
Den sista tiden innan jag gav mig iväg blev alldeles galet stressig. För att göra projekt så gäller det då att skala bort sådant som inte är absolut nödvändigt för projektets genomförande. Därav så blev det inte mycket skrivet på den här bloggen och inte heller någon utrustningslista blev det tal om. Men håll ut alla ni som har väntat på den; den kommer till hösten när jag är tillbaka hemma. 
Så här långt känns det bara fantastiskt skönt att äntligen vara på väg. Första dagarna var det nästan ogreppbart. Nu är det bara underbart skönt att veta att jag ska vara ute i… två månader till! 
Av vandringen så här långt så kan jag säga att Jämtlandsvädret har visat sig från sin sämre sida. I måndags, den 15 juli, var det kulingvindar och stormbyar, enstaka plusgrader och småspik som kom farande vågrätt. Klockan nio på kvällen staplade personalen in vandrarna i både duschrum och bastu. Jag fick dock en egen säng och sov gott. Morgonen efter, på tisdagsmorgonen, så var både Helags och Sylarna snötäckta. Jättevackert! 
Men jag mår bra. Jätteskönt att vara på väg och ha etapp ett avklarad till Vålådalen. Och egentligen vara på väg på etapp två: långa kliv mot Jänsmässholmen, Valsjöbyn och Gäddede!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar